12 Mart 2014 Çarşamba

Ubuntu üzerine Firebird Veritabanı Yönetim Sisteminin Kurulumu




















Sunucu kurulumu için önce http://www.firebirdsql.org/ adresinden Downloads kısmına gelinir. Burada işletim sistemimiz ubuntu 64 bit sürümü olduğu için buna uygun indirmeyi seçmeliyiz. Linux Amd64 yazan bölüme geliriz. Buradan 64 bit superserver *tar.gz uzuntılı arşiv dosyasını bilgisayarımıza indiririz.


İsterseniz daha az bir istemciye sahipseniz bu durumda performans açısından “Classic Server” sunucu tipini seçmeniz daha isabetli bir seçim olabilir. Bu sizin seçiminize kalmıştır.


Bilgisayarımıza indirdiğimiz arşiv dosyasını bir dizin içine açtıktan sonra , kurulum için hazır gelen install.sh uzantılı betik dosyasını aşağıda görmektesiniz.











“Ctrl + Alt + T” tuş birleşimiyle hemen uçbirim(terminal) ekranını aktifleriz. Ben öncelikle install.sh dosyasının bulunduğu dizine uçbirim “cd” direktifiyle geçiş yaptım. Sonrasında root yetkisiyle “sudo sh ./install.sh” yazarak enter tuşuna bastım.














Sonrasında benden root yetkisini kullanabilmem için kullanıcı şifremi girmemi isteyecektir. Akabinde aşağıda da gözüktüğü gibi yükleme yapmam için Enter'a basmamı, yüklemeye onay vermemi istemekte. Devamında güncelleme uyarısını vermekte. Bu sistem başlangıcına firebird sunucusunu her ubuntu çalıştırılmasında otomatik çalıştıracağını söylemekte. Son olarak bizden sistemde firebird sunucusuna bağlanmakta kullanmak üzere SYSDBA şifresini belirlememizi istemekte. Bu normalde windows üzerinde “masterkey” olarak varsayılan şekilde gelir. Buraya ben masterkey yazarak kurulumu tamamladım. Hepsi bu kadar. Artık kullanabilirsiniz. Görüşmek üzere.













Not: Alternatif uçbirimden doğrudan kurulum yapmak mümkündür. Hatta burada anlatılandan daha az eforla yapılabilmektedir. Bunun için http://www.firebirdsql.org/manual/ubusetup.html bağlantısındaki yazıyı inceleyebilirsiniz.



Durali Kiraz

duralikiraz.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder