8 Mart 2014 Cumartesi

Proteus ve Ares (windows uygulamaları) Elektronik Geliştirme programları Ubuntuda Çalışırmı?

     Biraz önce 320volt sitesinde dolaşırken proteus programının ubuntu linux üzerinde nasıl çalıştırılacağına dair bilgilendirme yazısını okumuştum. Yazının sonudaki bir yorumda programın ubuntu üzerinde çalışmadığı, hata verip kapandığı gibi bir yazıyı okuyunca dedim eyvah! Ben şimdi proteus kullanabilmek için hantal windows tarafına döneceğim? Diye hayıflanırken, şu işe bir bakayım dedim. Çünkü bir tarafdan da pic mikrodenetleyici yazılımcılığıda ilgilendiğim bir alan.

 Öncelikle sitede tarif edildiği gibi Xubuntu üzerinde windows programlarını çalıştırabilmek için wine isimli ters mühendislik harikası bu programı kurmamam gerekti. Doğrudan wine nin sitesine girildiğinde programın nasıl kurulacağı üstelik Türkçe olarak anlatılmakta söylenilenleri yaparak 5 dk içinde wine yazılımını kurdum. Acaba doğrumuydu? Gerçekten çalışmıyormuydu? Sonrasında Proteus 7.10 yazılımını deneme mahiyetinde bilgisayarıma kurdum. Kurulumu windowsta nasılda Xubuntu üzerinde de hiç bir farklılık yada sıkıntı çıkarmadan aynı şekilde kuruldu. Programı fareye Menüden seçerek açtım.























Sonrasında Proteus ekranında Pic16F877A, Direnç, Led gibi elemanları ekledim ve çalıştım sıkıntı yoktu. Birde çalışan bir pic projesini deneyeyim dedim. Run butonuna tıklayarak segment displaylerin olduğu örnek pic uygulamasını da gayet rahat çalıştırdı.
























Peki burası tamam. Ya ares çalışıyormu? Bunu da aşağıdaki ekran söylesin.























Kullandığım Donanım ve Yazılımlar :
* Xubuntu 13.10 İşletim Sistemi,
* Wine 1.7.13
* Proteus 7.10 (Deneme) Geliştirme Programı,
* 2007 yılı çıkıştı T5300 1.73 GHZ çift çekirdek işlemcili Cbox Laptop (Tarihi eser)


ilgili Yazı :


Durali Kiraz
duralikiraz.blogspot.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder