24 Şubat 2014 Pazartesi

VirtualBox da Disk Genişletme, Resize işlemi

Blog oluşturmama sebep olan bilgiyi paylaşıyorum. Daha öncede bahsetttiğim gibi Windows üzerinde kurulu virtualbox sanal makine programındaki kurduğum Xubuntu linux sistemimin diskini genişletmem gerekmişti.Genişletilebilir diskin boyu 10 GB idi. Ben bunu 15 GB a çıkardım. Nasıl çıkardım? işte cçk basit bir yolu var buyrun ;

1- Başlat tan çalıştır'a gel ve cmd.exe yi çalıştırın. Bu işlem için komut satırını kullanmamız gerekiyor.

2- Benim bilgisayarımda C:\Program Files\Oracle\VirtualBox bu şekilde kurulmuştu.
cd C:\Program Files\Oracle\VirtualBox yazıp entera basın. Bu dizine geçin.

3- Benim bilgisayarımda sanaldisk (*.vdi) dosyam C:\Users\can\VirtualBox VMs\XUbuntu\XUbuntu.vdi yolunda bulunmakta. Siz de kendinizkini kontrol edin.

4- Son olarak komut satırına

VBoxManage modifyhd "C:\Users\can\VirtualBox VMs\XUbuntu\XUbuntu.vdi" --resize 15000

yazın. ve Entera basın. İşlem çok çabuk bir şekilde bitecek.

Aynı şeyi linux üzerinde yapmak içinde: VBoxManage modifyhd Sanal.vdi —resize 15000 yazmanız yeterli.

Önemli Not: *.vdi dosyasının bulunduğu yeri yazarken " "(çift tırnak) içine almazsanız programın hata verdiğine şahit olursunuz. O yüzden benim gibi debelenmeyin diye bu notu yazıyorum. Görüşmek üzere Hoşçakalın..


**Yaralandığım Kaynak :http://www.muslu.org/detay/virtualbox-ile-hard-disk-genisletme/**

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder