20 Mayıs 2014 Salı

Açılabilir USB Disk Oluşturma Programı - Universal USB Installer

        Bugün eski P-4 bilgisayarımı Yükseltme(upgrade) yaptım. Üstelik bu yeni makinanın usb den boot etme özelliği de var :) Bilemezsiniz nasıl çocuklar gibi şen vaziyetteyim. Üstelik birde Xubuntu kuruyorum ki sormayın gitsin. (Eski makinanın ne kadar vahim durumda olduğunu siz düşünün :) Dün Sentinel bilgisayar firmasındaki kardeşim Fatih ile yaptığım görüşmede hurda makinalardan bir şey varmı diye sormuştum. O da sağolsun abi gel birşeyler bakalım dedi. Velhasıl kelam benim eski bilgisayarı bir tarafa, fatihin çıkarttığı hurdayı bir tarafa koyduk. Benim hurda dan ekran kartını, sabit diski ve özel çift Cpu fan sistemini aldık. Diğer hurda dan çıkan kasaya montajını yaptık. Daha doğrusu Fatih yaptı. Yeni kasanın usb çıkışlarının çokluğu, SATA veriyolu portunun olması gibi avantajlarını değerlendirmeye karar verdik. Büyük bir uğraştan sonra elde daha işlevsel bir kasa oluştu. Satmaya kalksan kimse beş kuruş vermez o ayrı ama benim için yeni bir bilgisayar gibi oldu sanki :) DVD-RW aygıtı benim eski hurdadan çıktığı için cd leri çalıştırıp daha doğrusu boot edip, DVD media bootlarda sıkıntı çıkardı. Bir an için Xubuntu kuramayacağımı, bunun için 50 TL daha ödeyip Sata DVD almam gerektiğini düşünürken bir an için bios da usb den boot etme özelliğinin olup olmadığına bakmak geldi. Baktığımda var olduğunu gördüm. Hemen boş bir flash disk aramaya koyuldum. Elimde 16 GB lık var amma yarısından fazlası dolu. Şimdiki olayımızda usb flash diski boot edilebilir bir disk haline dönüştürme işi.

        Boot media oluşturma için internette baktığımda ilk aklıma gelen zaten boot edilebilir xubuntu iso uzantılı image dosyasını “iso to usb” programıyla usb ye yazmak geldi. İndirip çalıştırdığımda bu programın sadece boot edilebilir windows işletim sistemleri yapılabileceği gibi bir not düşünce yeni arayışlara da giriştim. Üstelik bu program iso atılacak flash diski tamamen formatlayarak iş yapıyordu. Ben her şeye rağmen flash diskimdeki dosyaları bilgisayarımın D:Depo sürücüsüne yedekledim. Yeni bir program ararken bu iş için “Universal USB Installer” programını gördüm. Anlatılan tanıtım yazısında açılabilir linux usb flash disklerini oluşturabileceği yazıyordu. Daha doğrusu bu programın Step 1 kısmındaki açılır kutuya tıklarsanız aşağıya doğru neredeyse windowstan her türlü linux dağıtımına kadar ne kadar işletim sistemi varsa desteklediğini göreceksiniz.


       Sonuç olarak yukardaki ekranda görüldüğü gibi Xubuntu işletim sistemini ve internetten indirdiğim Xubuntu iso dosyasını ayarladım. Daha sonra direkt create butonuna tıkladım ve program açılabilir (bootable) sistemi oluşturup flash diske yazdı. Flash Diski kontrol ettiğim de bir de ne göreyim. Benim eski dosyalar olduğu gibi duruyor. Yani mevcut dosyalarımı silmemiş. Kendisine islinux isimli bir klasör oluşturup benim flash diski açılabilir bir disk haline olduğu haliyle çevirmiş. Dolayısıyla flash diskimi hem sistem kurulumu hemde dosya yedekleme aracı olarak kullabiliyor olmamın mutluluğunu yaşadım. Üstelik ücretsiz olan bu program ile. İso to usb programında olduğu gibi format atmanıza ,yada sadece windows işletim sistemleri ile çalışmanıza gerek kalmıyor. Umarım işinize yaramıştır bu bilgiler. Başka bir yazıda görüşmek üzere hoşçakalın.

Durali Kiraz
Yazılım Geliştirici
duralikiraz.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder